Co jeść na trądzik?

Dieta jest kluczowym elementem leczenia wielu różnych chorób. W zależności od tego, czym się żywisz, możesz albo szybciej pokonać trądzik, albo doprowadzić do zaostrzenia się problemów skórnych. Dermatolog powinien ci o tym powiedzieć, choć nierzadko lekarzom brakuje wiedzy w tym temacie. Leczenie trądziku możesz jednak częściowo zaplanować samodzielnie. O ile nie zdołasz dopasować do siebie i stanu swojej skóry odpowiednich preparatów kosmetycznych czy leków farmakologicznych, tak bez trudu zajmiesz się dietą i ją przeorganizujesz, by poprawiała ona twój wygląd.

Unikaj zwłaszcza mocno przetworzonych dań. Nie ma jasnych badań na temat tego, czy słodycze wywierają wpływ na trądzik czy nie, ale i tak lepiej zrobisz, gdy będziesz je ograniczać. Nikt nie każe ci nie jeść ich w ogóle, jednakże staraj się sięgać po słodkie przekąski maksymalnie raz w tygodniu. Całkowicie wystrzegaj się natomiast gotowców. Takie dania z proszku mają w sobie tak dużo chemii, że twój organizm potrzebuje kilkunastu dni, aby się jej jakoś pozbyć. Sam komponuj posiłki. Dobra dieta przeciwtrądzikowa musi zawierać sporą ilość wartościowego białka, gdyż jest to podstawowy budulec skóry, który ma spory wpływ na jej stan i wygląd. Białko o najlepszym bilansie aminokwasów znajdziesz w produktach pochodzenia zwierzęcego. Jeżeli ich nie jesz, koniecznie wprowadź do diety rośliny strączkowe i zacznij przygotowywać dania z soją. Możesz też łykać witaminy w tabletkach. Leczenie trądziku warto wspomóc taką dodatkową suplementacją. Najkorzystniejsze okażą się dla ciebie witamina A oraz wszystkie witaminy z grupy B. To one odpowiadają bowiem za stan skóry i regenerację błon śluzowych.

Na koniec prosta rada – zadbaj, by twoja dieta składała się każdego dnia z przynajmniej dwóch litrów wody. Nawadniaj organizm od środka, a błyskawicznie dostrzeżesz pozytywne zmiany w wyglądzie. Skóra dzięki wodzie stanie się gładsza. A trądzik częściowo zniknie.