Bez kategorii

Dieta na trądzik


Wiesz już, że z trądzikiem zmagają się nie tylko nastolatki ale i młode kobiety, takie, które już dawno przekroczyły nastoletni wiek. Ale czy wiesz, że głównym powodem może być Twoja dieta?

 

Czy to co jesz, ma bezpośredni wpływ na to, czy będziesz się zmagać z trądzikiem?

Co wyeliminować ze swojej diety?

Dieta na trądzik jak każda inna jest bardzo rygorystyczna i wymaga wielu wyrzeczeń. W głównej mierze opiera się na wyeliminowaniu wysoko przetworzonych produktów a co za tym idzie także gazowanych napojów. Unikaj także jedzenia, które ma długi termin przydatności. Nie zapomnij o odstawieniu słonych przekąsek i czekolady, która może nasilać trądzik!

  • na czas kuracji wyeliminuj wszelkiego rodzaju potrawy smażone;
  • zamiast tłuszczy zwierzęcych, wybieraj roślinne;
  • zapomnij o fast foodach (  są niezdrowe i niekorzystne dla Twojej figury) i z półek wybieraj tylko najchudsze mleko;
  • makaron pszenny i pszenne pieczywo zastąp ciemnymi odpowiednikami;
  • wystrzegaj się papierosów i alkoholu- alkohol wspomaga produkcję wolnych rodników co samo w sobie sprzyja powstawaniu trądziku;

Oprócz tego powinnaś wystrzegać się również ostrych przypraw, jodowanej soli, krewetek i sushi, gdyż one także wspomagają produkcję sebum.

Powinnaś zjadać więcej produktów, które normalizują wydzielanie sebum. Do takich produktów należą wszystkie owoce i warzywa o marchewkowym zabarwieniu czyli: marchewka, papryka, pomidory. Zawierają beta-karoten więc sięgaj po nie jak najwięcej.

Cerze trądzikowej- czyli Twojej- pomogą także owoce i warzywa zielone takie jak: szpinak czy brokuły. To właśnie w tych produktach obecna jest witamina B6, która działa jak tonik i sprawi, że z dnia na dzień zobaczysz mniej wyprysków.

Do walki z trądzikiem pomocny będzie także ruch. Unikaj nadwagi bo to właśnie ona przyczynia się do wzrostu antygenów a te z kolei przyczyniają się do zwiększenia produkcji sebum. Unikaj także spożycia cukru.

Osoby z trądzikiem powinny zrezygnować z używania soli jodowanej i najlepiej zrobią, zastępując ją morską. Warto pamiętać, że najwięcej soli jodowanej znajduje się w niezdrowej i wysoko przetworzonej żywności- dlatego powinniśmy również jej unikać.

Dieta na trądzik-produkty dozwolone

Aby skutecznie walczyć z trądzikiem nie należy sobie odmawiać niczego, co naturalne, więc Twoimi sprzymierzeńcami mogą zostać produkty, które zawierają witaminy, cynk i błonnik. Nie od dziś wiadomo, że witaminy A i E pomogą Ci w utrzymaniu urody, więc jedz ich jak najwięcej a Twoja skóra odwdzięczy się zdrowym wyglądem. Witaminę A znajdziesz w pomidorach i brzoskwiniach a źródło witaminy E znajduje się ziarnach słonecznika, olejach roślinnych i oliwie z oliwek.

Warto także dbać, by w naszej diecie nie zabrakło witamin z grupy B a także witaminy PP- ponieważ łagodzą one schorzenia skórne. Źródło tych witamin to orzechy, pełnoziarniste pieczywo drób, wątróbka, rośliny strączkowe i pestki.

Twoja dieta powinna zawierać też dużo cynku, który obecny jest w owocach morza ( zwłaszcza w małżach), rybach, kaszy, słoneczniku, jajach i żytnim pieczywie.