Metody na stres

Stres nieustannie towarzyszy nam w codziennym życiu i trudno wyobrazić sobie sytuację, że udałoby się nam pozbyć go w 100%. O ile jego obecność nie ma permanentnego charakteru i jest wynikiem raczej sporadycznych wydarzeń, konsekwencje nie powinny być szczególnie dotkliwe. Jeśli jednak stan napięcia trwa zbyt długo, może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Z tego względu, warto szukać sposobów na obniżenie codziennej dawki stresu i zminimalizowanie napięcia. Jakie metody sprawdzają się najlepiej?

Masaż relaksacyjny – ulga po ciężkim dniu

Regularne odwiedzanie gabinetu fizjoterapeuty lub masażysty to jeden z najlepszych sposobów na poradzenie sobie z napięciem mięśniowym wywołanym stresem. Takie zabiegi stanowią prawdziwą ucztę nie tylko dla ciała i psychiki, ale również dla zmysłów. Relaksacyjna muzyka, pięknie pachnące olejki oraz przygaszone światło wprowadzają klimat relaksu. Masaż tego typu jest najbardziej lubianym typem zabiegów, ze względu na to, iż stanowi skuteczny sposób na poradzenie sobie ze stresem i zmęczeniem. Dodatkowe korzyści to poprawa jędrności skóry, rozluźnienie całego organizmu oraz zmniejszenie uczucia zmęczenia, zarówno tego psychicznego, jak i fizycznego.

Aktywność fizyczna – sposób na rozładowanie negatywnych emocji

Nie od dziś wiadomo, że na zmęczenie psychiczne pomaga wysiłek fizyczny. Ruch stanowi jednocześnie świetny sposób na poradzenie sobie ze stresem. Aktywność powinna być jednak dopasowana do naszego samopoczucia w danym momencie. Możemy zdecydować się np. na lekki jogging, spacer lub jogę. Wiele osób przepada za ćwiczeniami wyróżniającymi się szybkim tempem, ze względu na możliwość pozbycia się negatywnych emocji. W takim przypadku znakomicie sprawdzi się np. zumba lub tabata.

Relaksujące rytuały w domowym zaciszu

Jeśli nie możemy pozwolić sobie na masaż, a trening nie jest aktywnością na którą mamy ochotę w danym momencie, warto zadbać o samodzielne stworzenie relaksującej atmosfery we własnym domu. Wystarczy przygotować aromatyczną kąpiel, włączyć spokojną muzykę i stworzyć przytulny nastrój, np. zapalając świeczki. Całość uzupełni pyszna herbata, najlepiej na bazie uspokajających ziół, takich jak mięta czy melisa.